Microsofti suurim katsetus


Teen nüüd seda veidi meelega. Selle ülesande raames oleks ilmselt tulnud mõnd noort ja poppi projekti või siis vaba tarkvara edulugu analüüsida, aga mina lähen veidi teist teed ja pigem tutvustan kuradit ennast.

Ilmselt Microsofti suurim katsetus


Office 365 oli esimene edukas pilveteenuste perekonna kommertstoode. Ehk edukaid pilveteenuseid oli tal ka varem, edukaid kommertstooteid ka kui omas segmendis oli Office 365 Microsofti esimene. Ärimudel siinkohal lihtne: maksa, kas kuupõhiselt või aastapõhiselt ning Microsoftile omaselt võib selle toote lisada ka ettevõtte raamlepingusse (mis tähendab endiselt aastapõhist tasumist). Oma olemuselt on tegemist tarkvara kui teenusega, sest lisaks tarkvararendile on olemas ka teenusekomponent (näiteks e-post, Skype for Business, pilveketas jne). Lisaks sellele saab teatud pakettide puhul siis ka Microsoft Office töölauaversiooni kasutusõiguse.

Kusjuures Microsofti peamiseks konkurentsieeliseks on siinkohal minu hinnangul olnud järgmised asjaolud:

·        Arenenud Office töölauaversioon (seda siis eelkõige võrdluses Googlega)

·        Väga lai tooteportfell, mis teenustena olnud olnud võimalik realiseerida (Exchange Online, Sharepoint, SfB)

·        Pilveplatvormi olemasolek (ehk oli kogemus MSN-i, Hotmaili jne teenuste pealt)

Omamoodi oli Office 365 oma aja laps. Oli näha, et Google sööb ära väga suure hulga ärikasutajaid, kes senini olid ühel või teisel kombel panustanud Microsofti eelarvesse. Tuli reageerida, tuli pakkuda võimalust maksta senisest vähem, aga tihedamini. Teisalt selgus see, et senini suurte litsentsitasude ja mahtudega harjunud mammuti jaoks oli siin palju keerukat (kas või senisest erinev tellimuste ja maksete haldus) ning ka arendusmudelit tuleb muuta.

Vähe, kuid kiiresti


SaaSi teenusega haakub agiilne arendusmudel tunduvalt paremini kui klassikalise kosemudeliga. Microsofti kontekstis tähendab see aga seda, et senist mõne-aastast tootetsükli pikkust tuli hakata olulisel määral muutma. Uuendusi tuli teha kiiresti ja uuendused ise muutusid väiksemaks. Seega oli Office 365 tiim üks kes ettevõtte sees pidi vägagi agiilne olema.

Minu jaoks oli see üllatus, mitte selle pärast, et pilveteenus eeldab agiilsust vaid selle pärast, et Microsoft ise oli agiilset arendust juba aastaid populariseerinud ja rääkinud sellest kui ainsast võimalikust. Seega oli minu jaoks üllatav see, kuivõrd kinni oli ettevõtte ise kosepõhises arenduses. See enam ei üllatanud, et muudatused olid valusad ja aeglased. Lühikese tootetsükliga harjumine ning selle korralik toetamine võttis aega, et juurutada. Vaatasin seda kõrvalt, muigasin ja tõdesin, et mammuti suunamuutused võtavad aega. Viimased paar aastat tundub juba, et sellega on ära harjutud, toime tuldud. Aga…

Tänaseks olen näinud, et agiilsete mudelite kasutuselevõtt ei ole vaevaline mitte ainult mammutitele vaid ka sipelgatele. Organisatsioonid koosnevad ikkagi inimestest ja inimeste (harjumuste) muutmine on aeglane ja valus.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Edasikandumisklausel

Tugilahendus – mitte väga uudne, kuid siiski